Deklaracja dostępności 

Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej z siedzibą: Młyny, 37-552 Korczowa, dokłada starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.zopgkor.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zakładu Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej opublikowanej pod adresem www.zopgkor.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2019-10-30.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-04.

Dane teleadresowe jednostki:

Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej:
Telefon: +48 16 624 24 50,
NIP: 792 227 31 06,
REGON: 180635492,
E-mail: korczowa@zopgkor.pl,
Adres korespondencyjny: Młyny, 37-552 Młyny.

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa Zakładu Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej::zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości,  

– dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego, 

– brak możliwości odsłuchania opublikowanych treści.

Deklarację dostępności sporządzono na podstawie oceny przeprowadzonej przez podmiot oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony http://checkers.eiii.eu, z którego wynika, że strona www.zopgkor.pl spełnia wymagania w 99,97 %.

Ułatwienia na stronie:

  1. możliwość zmiany wielkości tekstu,
  2. wyłączenie kolorów,
  3. zmiana kontrastu,
  4. odwrócone kolory,
  5. jasne tło,
  6. podświetlane linki,
  7. czytelna czcionka,
  8. informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały,
  9. możliwość resetowania ustawień,
  10. Serwis został zbudowany w oparciu o „Responsive Web Design” (RWD). Oznacza to, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. W urządzeniach mobilnych takich jak smartfony i tablety serwis jest czytelny i przyjazny w obsłudze.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. 

Osobą do kontaktu jest: Anna Nowak, Dział Administracji i Eksploatacji Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej, e-mail: dae@zopgkor.pl, tel. 16 624 25 50 w. 420.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba składająca wniosek zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Można zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, przedstawienia kserokopii dokumentu, wysłania dokumentu w formie papierowej, itp.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony mają zastosowanie przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Skarga rozpatrywana jest przez podmiot, który odmówił zapewnienia dostępności cyfrowej w terminie miesiąca od jej otrzymania. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich – link do strony www.rpo.gov.pl, Biuro rzecznika Praw Obywatelskich, Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa, biurorzecznika@brpo.gov.pl, Tel. +48 800 676 676 (połączenie jest bezpłatne z telefonów stacjonarnych oraz telefonów komórkowych), w poniedziałki w godz. 10.00-18.00, oraz wtorek – piątek w godz. 8.00-16.00.

Dostępność architektoniczna:

Siedziba główna Zakładu Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej znajduje się na przejściu granicznym w Korczowej. Poza tym na przejściach granicznych w Budomierzu, Korczowej, Krościenku, Malhowicach i Medyce zlokalizowane są Sekcje Gospodarczo Techniczne podległe Dyrektorowi Zakładu Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej. Przy wjeździe na teren każdego przejścia granicznego znajduje się posterunek z funkcjonariuszem Straży Granicznej, gdzie istnieje możliwość umówienia się z konkretnym pracownikiem zakładu. W razie konieczności, z uwagi na kontrolę dostępności istnieje możliwość poruszania się po terenie przejścia granicznego w asyście pracownika zakładu.

Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej.

1. Dostępność wejścia do budynku

Główna siedziba Zakładu Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej znajduje się w budynku głównym na przejściu granicznym w Korczowej.  Przy wejściu widnieje tablica z nazwą instytucji. Dla klientów Zakładu dostępne jest wejście od strony południowej na kierunku wyjazdowym z Polski. Osoby z problemami motorycznymi oraz osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich a także osoby z wózkami dziecięcymi mają możliwość skorzystania z podjazdu dla osób niepełnosprawnych.  Drugie wejście do budynku znajduje się od strony północnej na kierunku wjazdowym do Polski, zabezpieczone jest drzwiami z kontrolą dostępu, nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.  

2. Opis dostępności, korytarzy, schodów i wind.

Biura znajdują się na pierwszej kondygnacji budynku, gdzie prowadzą schody. Budynek nie posiada wind. Brak rozwiązań technicznych umożliwiających dostęp dla osób niepełnosprawnych. 

3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.

Nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome lub słabo widzące. Do głównego wejścia budynku prowadzi oprócz schodków – podjazd dla osób niepełnosprawnych. Informacje dla klientów znajdują się bezpośrednio przy drzwiach do pomieszczeń biurowych.     Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się za wejściem głównym po prawej stronie na parterze budynku.

4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Aktualnie brak jest wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Na parkingu, w pobliżu głównego wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe zarezerwowane dla gości, na których istnieje możliwość zaparkowania pojazdów przez osoby niepełnosprawne.

5. Wejście z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym.

                          Sekcja Gospodarczo Techniczna w Budomierzu.

1. Dostępność wejścia do budynku.

Siedziba Sekcji Gospodarczo Technicznej znajduje się w budynku administracyjnym na przejściu granicznym w Budomierzu. Dla klientów zakładu wejście znajduje się od strony północnej i zachodniej.  Przy wejściu brak barier wysokościowych.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Biura znajdują się na pierwszej kondygnacji budynku, gdzie prowadzą schody. Budynek nie posiada wind. Brak rozwiązań technicznych umożliwiających dostęp dla osób niepełnosprawnych.

3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.

Nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome lub słabo widzące. Do głównego wejścia budynku prowadzi oprócz schodków – podjazd dla osób niepełnosprawnych. Informacje dla klientów znajdują się bezpośrednio przy drzwiach do pomieszczeń biurowych.  Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się przed wjazdem na teren parkingu. Na terenie budynku na parterze istnieją toalety ogólnodostępne, brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Parking samochodowy przylega bezpośrednio do budynku administracyjnego. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość podjazdu i zaparkowania przy wejściu do budynku.

5. Wejście z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym.

Sekcja Gospodarczo Techniczna w Medyce.

1. Dostępność wejścia do budynku.

Siedziba Sekcji Gospodarczo Technicznej znajduje się w budynku głównym drogowego przejścia granicznego w Medyce. Dla klientów zakładu dostępne jest wejście od strony południowej budynku. Osoby z problemami motorycznymi oraz osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich a także osoby z wózkami dziecięcymi mają możliwość skorzystania z podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Biura znajdują się na parterze budynku z dostępem bez barier architektonicznych. 

3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.

Nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome lub słabo widzące. Do głównego wejścia budynku prowadzi oprócz schodków – podjazd dla osób niepełnosprawnych. Informacje dla klientów znajdują się bezpośrednio przy drzwiach do pomieszczeń biurowych. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych. 

4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Parking samochodowy przylega bezpośrednio do budynku administracyjnego. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość podjazdu i zaparkowania przy wejściu do budynku.

5. Wejście z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym.

                                   Sekcja Gospodarczo Techniczna w Krościenku.

1. Dostępność wejścia do budynku.

Siedziba Sekcji Gospodarczo Technicznej znajduje się w budynku odpraw autokarowych i kontroli specjalnej. Wejście do budynku usytuowane jest od strony północnej przy wjeździe do pomieszczenia kontroli specjalnej. Wejście do budynku bez barier architektonicznych.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Biura znajdują się na drugiej kondygnacji budynku, gdzie prowadzą schody. Brak rozwiązań technicznych umożliwiających dostęp po schodach dla osób niepełnosprawnych. Budynek posiada windę z kontrolą dostępu.

3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.

Nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome lub słabo widzące. Informacje dla klientów znajdują się bezpośrednio przy drzwiach do pomieszczeń biurowych. Na parterze budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.

4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Parking samochodowy znajduje się w pobliżu budynku odpraw autokarowych i kontroli specjalnej. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość podjazdu i zaparkowania przy wejściu do budynku.

5. Wejście z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym.

Sekcja Gospodarczo Techniczna w Malhowicach.

1. Dostępność wejścia do budynku.

Siedziba Sekcji Gospodarczo Technicznej znajduje się w osobnym budynku od strony południowo – zachodniej przejścia. Dla pracowników i interesantów dostępne jest wejście do budynku od strony wschodniej. Wejście nie posiada barier architektonicznych.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Biura znajdują się na parterze. Brak schodów i wind. Przemieszczanie się przez korytarz nie stanowi problemu dla osób z niepełnosprawnością.

3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.

Nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome lub słabowidzące. Informacje dla klientów znajdują się bezpośrednio przy drzwiach do pomieszczeń biurowych. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Oprócz miejsc przy toaletach dla podróżnych nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość podjazdu i zaparkowania pojazdu przy wejściu do budynku.

5. Wejście z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym.

Koordynatorem do spraw dostępności w Zakładzie Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej jest: Janusz Dymek, kontakt: tel. + 48 16 624 25 50 w. 424, e-mail: bhp@zopgkor.pl.